Wysokim zyskiem w wysokości 1.255.076,13 PLN kończy III kwartał także FLY.PL Sp. z o.o.
To był niełatwy sezon dla turystyki w całej Europie – mówi Grzegorz Bosowski, Prezes Zarządu FLY.PL Sp. z o.o. i dodaje: „Nasza spółka po raz kolejny pokazała, że internetowy model działalności pośrednika turystycznego, szybkość, elastyczność, niskie koszty stałe i brak tradycyjnych stacjonarnych biur pozwalają błyskawicznie i bardzo skutecznie dopasować strategię do aktualnych warunków panujących na rynku”
"Trzeci kwartał to sezon wyjazdów wakacyjnych czyli najbardziej kluczowy okres dla branży turystycznej. W tym roku, ze względu na czynniki zewnętrzne, okres ten okazał się wyjątkowo trudny. Wśród zdarzeń, które negatywnie wpłynęły na sprzedaż w minionym sezonie wakacyjnym należy wymienić: zamach terrorystyczny w Tunezji u progu wakacji w dniu 28 czerwca, który znacząco zmniejszył sprzedaż do krajów Afryki Północnej m.in. Tunezja, Egipt oraz Maroko, niestabilną sytuacje polityczną w Grecji oraz Turcji, problem z uchodźcami w krajach Europy Południowej m.in. Grecja, Włochy, Turcja oraz nieoczekiwane ogłoszenie upadłości jednego z większych polskich organizatorów – Alfa Star w sierpniu. Wymienione powyżej zdarzenia znacząco osłabiły popyt Polaków do zakupu wakacyjnych wyjazdów zagranicznych. Zarząd analizując sytuację rynkową podjął na początku trzeciego kwartału decyzję o zmianie strategii, w której dominował priorytet dynamiki wzrostu na bezpieczną strategię nastawioną na znaczące ograniczenie kosztów pozyskania sprzedaży.” - podkreśla Grzegorz Bosowski, Prezes Zarządu FLY.PL Sp. z o.o..
Polski rynek turystyczny czeka na publikacje wyników kwartalnych kolejnych podmiotów z sektora Travel, wydaje się jednak dość prawdopodobne, że FLY.PL poradziła sobie lepiej, niż większość rynkowych graczy w swojej kategorii.
Także wysoki poziom przedsprzedaży oferty First Minute na kolejny sezon, Lato 2016 potwierdza, ze spółka jest dobrze przygotowana do przyszłorocznego sezonu wakacyjnego.
Aktualny kurs giełdowy FLY.PL S.A.