Koronawirus Tunezja – granice otwarte dla turystów [Ważne informacje]

    Magdalena Łysik

    Krajowe Biuro Turystyki Tunezji potwierdziło datę otwarcia granic dla turystów. Certyfikat „Ready and Safe” gwarancją bezpiecznego wypoczynku. Sprawdź, jak wyglądają wakacje 2020 w Tunezji

    Zaktualizowano: 10.11.2020 r.

    Jak możemy dowiedzieć się z komunikatu Krajowego Biura Turystyki, Tunezjajest gotowa na przyjęcie turystów! Ministerstwo Turystyki i Rzemiosła potwierdza, że sytuacja epidemiologiczna w Tunezji jest pod kontrolą, co pozwoliło otworzyć grancie Tunezji dla turystów już w czerwcu. Wypracowano w tym celu odpowiednie środki ostrożności i wymogi dla całego sektora turystyki, aby przyjeżdżający tam goście czuli się bezpiecznie.

    Wakacje 2020 w Tunezji – bez testów i kwarantanny po powrocie!

    Na wczasy w Tunezji możemy polecieć bez testów i bez kwarantanny. Dyrektor biura Tunezyjskiego Urzędu ds. Turystyki w Warszawie Ahmed Meddeb potwierdził, że turyści z Polski nie muszą okazywać negatywnego testu PCR. Dotyczy to jednak wyłącznie klientów biur podróży (w ramach wyjazdów pakietowych, czyli z zapewnionym przelotem, zakwaterowaniem i transferem lotnisko-hotel-lotnisko). Loty czarterowe z Polski są realizowane od sierpnia 2020 roku.

    Po powrocie z Tunezji do Polski nie ma obowiązkowej kwarantanny.

    Tunezyjskie Ministerstwo Turystyki, przygotowało specjalny protokół sanitarny, mający pozwolić na bezpieczne odmrożenie całego sektora turystycznego, dzięki czemu Tunezja otworzyła granice dla turystów 27 czerwca. Usługi turystyczne w wakacje 2020 odbywają się pod warunkiem uzyskania certyfikatu „Ready and Safe”, który potwierdza, że hotel jest odpowiednio przystosowany do światowych wymogów i standardów bezpieczeństwa.

    UWAGA! Co musisz zrobić przed podróżą do Tunezji? Dokumenty podróży i procedury

    Przed wylotem do Tunezji należy:

    Wszystkie dokumenty należy mieć wydrukowane ze sobą. Zobacz: Instrukcja wypełnienia dokumentów.

    Pasażerowie linii Nouvleair proszone są również o zapoznanie się z dokumentem „Nouvelair Covid-19 Health Measures” oraz o przestrzeganie zawartych w nim regulacji.

    Certyfikat „Ready and Safe” gwarancją bezpiecznych wakacji w Tunezji

    Aby zapewnić podróżnym maksymalne bezpieczeństwo i przygotować się do powrotu sezonu letniego, tunezyjskie Ministerstwo Turystyki i Rzemiosła stworzyło specjalny certyfikat „Ready and Safe”. Uzyskanie certyfikatu jest obowiązkowe dla wszystkich podmiotów z sektora turystycznego w Tunezji, które chcą przyjąć gości z zagranicy w sezonie 2020 (te same normy będą obowiązywać wszystkich). Aby go uzyskać, konieczne jest przestrzeganie wewnętrznego protokołu sanitarnego zgodnego również z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), czyli zapewnienie wszystkich środków ostrożności dla obsługi hotelowej i turystów, którzy będą przebywać na urlopie w Tunezji.

    – Plażowanie będzie zorganizowane zgodnie z normami europejskimi. W restauracjach, również tych hotelowych, nie będzie możliwości korzystania z bufetu w formie szwedzkiego stołu (...) w hotelach będzie zachowana formuła all inclusive, jednak zostanie inaczej niż do tej pory zorganizowana. Goście będą zamawiali dania z karty, dania pod kelner. – wyjaśnił ambasador Tunezji, Sghaier Fatnassi.

    Ambasador zapowiedział też, że w przypadku wykrycia zarażenia koronawirusem u gościa w hotelu, objęta kwarantanną zostanie rodzina przebywająca razem na wakacjach i w tym przypadku koszty pobytu będą pokryte przez stronę tunezyjską.

    Tunezja na wakacje 2020 – procedury bezpieczeństwa i ważne informacje dla turystów

    Protokół sanitarny obowiązujący w Tunezji jest zbiorem przepisów odnoszących się do pobytu w każdego klienta z zagranicy, począwszy od podjęcia z lotniska, poprzez zakwaterowanie i przebywanie w hotelu, kończąc na wycieczkach fakultatywnych i powrocie do kraju. Jak zapewnia Krajowe Biuro Turystyki, nowo powstałe zasady uzupełniają już istniejące normy sanitarne i higieniczne w sektorze turystycznym, dbające od dziesięcioleci o najwyższy poziom bezpieczeństwa jak i jakości hoteli w Tunezji.

    Bezpieczeństwo podczas przylotu oraz transferu

    • Nakaz noszenia maseczek i rękawiczek przez obsługę odpowiedzialną za odbiór z lotniska i transfer klientów do hoteli.
    • Zachowanie zalecanej odległości między klientami podczas przylotu/wylotu, transferu oraz dostarczeniu bagażu.
    • W pojazdach służących do transferu tylko 50% miejsc może być zajętych.
    • Wszystkie pojazdy będą dezynfekowane każdorazowo po wykonaniu usługi.

    Bezpieczeństwo na terenie obiektów hotelowych

    • Nakaz noszenia maseczek lub przyłbic przez personel hotelowy.
    • Obiekt hotelowy nie może przekroczyć 50% swojej pojemności kwaterowej.
    • Zakaz przebywania w hotelu osób niezakwaterowanych w danym obiekcie.
    • Sprawdzanie temperatury ciała całego personelu hotelowego oraz wszystkich kwaterujących się gości hotelowych przy pomocy termometru czołowego na podczerwień.
    • Ograniczenie do minimum czasu przebywania klienta przy recepcji.
    • Stworzenie strefy dezynfekcyjnej dla bagaży przed rejestracją w recepcji.
    • Umieszczenie dodatkowych dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla gości hotelowych.
    • Obiekty hotelowe zobowiązane są do zawieszenia wszelkich wydarzeń tworzących skupiska ludzi oraz aktywności sportowych w basenach.
    • Systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń oraz czyszczenie i dezynfekcja części wspólnych (co 30 min) jak również kluczy/kart po każdorazowym ich użyciu.
    • Sprzątniecie pokoju oraz dezynfekcja po każdym kliencie wszystkich powierzchni dotykowych, łazienki, filtrów klimatyzacyjnych oraz otworów wentylacyjnych. Gruntowne wietrzenie pomieszczenia (min. 3 godziny).
    • Obowiązkowa obecność w hotelu pielęgniarki/pielęgniarza oraz osoby odpowiedzialnej za kwestie sanitarne. Zapewnienie dodatkowego personelu sprzątającego.
    • Wyznaczenie i przygotowanie odpowiedniej liczby pokoi, w których będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
    • W przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem covid-19 u klienta, wyłączenie z użytkowania pokoju, w którym przebywała dana osoba oraz przystąpienie do dezynfekcji pomieszczenia pod nadzorem osoby odpowiedzialnej za kwestie sanitarne w hotelu.

    Bezpieczeństwo w restauracjach hotelowych

    • Nakaz noszenia maseczek przez personel restauracyjny.
    • Zmniejszenie pojemność restauracji o 50% z zachowaniem odstępu min. 2 m między każdym stolikiem.
    • Wprowadzenie usługi restauracyjnej „a la carte”.
    • Zapewnienie usługi restauracyjnej w formie room service na życzenie klienta.
    • Systematyczne sprzątanie, dezynfekcja oraz wietrzenie pomieszczeń restauracyjnych przed i po dokonanej obsłudze.

    Bezpieczeństwo podczas wycieczek fakultatywnych

    • Zachowanie dystansu podczas zwiedzania i przebywania w miejscach publicznych.
    • Nakaz noszenia maseczek dla uczestników wycieczki i przewodnika.
    [Informacje będą uzupełniane na bieżąco]

    Wczasy w Tunezji - sprawdź ofertę!

    Udostępnij

    Skopuj link

    FLY.PL