Jak reklamować wakacje? Posłuchaj ekspertów!

Autor: Monika Budzyńska, Data publikacji:

Prawniczka Paulina Rutkowska oraz Maciej Nykiel, Dyrektor Zarządzający FLY.PL, na antenie Polskiego Radia odpowiadali na pytania słuchaczy.

O nieudanych wakacjach oraz prawach, które w związku z tym przysługują, rozmawiali goście Dominika Olędzika. Turystyczny Fundusz Gwarancyjny ma zapewnić klientom pomoc w sytuacjach kryzysowych oraz zwrot wpłaconych środków. Jak podaje UOKiK, blisko 20% turystów obawia się upadku touroperatora. Paulina Rutkowska, prawniczka zajmująca się prawami konsumenta, podkreśla, że fundusz dopiero zaczął działać, składki napływają, ale sytuacja biur podróży jest bardzo dynamiczna. Maciej Nykiel, Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu FLY.PL, zwrócił uwagę, że klienci mogą czuć się bezpiecznie, ponieważ mają pewność, że w przypadku skrajnych problemów, również takich jak opóźniony lot, znajdą się pieniądze, aby im to zrekompensować.

Czy turyści słusznie obawiają się upadłości organizatora wyjazdu? Ostatni głośny upadek to Alfa Star, ale od tamtego czasu nic się nie wydarzyło, czyli po pierwsze system biur podróży ozdrowiał – zostali na rynku ci silni. Po drugie, wysokości tych gwarancji dla największego organizatora w Polsce to około 250 milionów złotych, to jest potężna kwota. – wyjaśnia gość.

Paulina Rutkowska oraz Maciej Nykiel udzielali również odpowiedzi na pytania słuchaczy. Jeśli chcecie się dowiedzieć, co zrobić, w sytuacji niewywiązania się organizatora z warunków umowy, posłuchajcie audycji!

 

źródło: //www.polskieradio.pl/130/2791/Artykul/1701979,Pogotowie-Konsumenckie-Jak-reklamowac-wyjazdy-turystyczne

wywiad z Ekspertem Wakacyjnym Fly.pl

FLY.PL