M. Nykiel dla TVN24 BiŚ

Autor: Marta Piotrowska, Data publikacji:

Linie lotnicze anulowały rezerwację – Polak wygrał sprawę w sądzie!

Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że linie lotnicze LOT będą musiały zwrócić koszty zakupu biletu powrotnego, powiększone o koszty postępowania procesowego. Sprawa dotyczy pana Bartosza Karolczyka, którego bilet został anulowany przez wzgląd na fakt, że nie uczestniczył w pierwszej części podróży. Jak informuje portal TVN 24 BiŚ, „okazało się, że przy rezerwacji biletu z Warszawy do Brukseli doszło do pomyłki, nieprawidłowości nie można było naprawić i pan Bartosz musiał dokupić nowy, pojedynczy bilet z Warszawy do Brukseli”.

Dyrektor zarządzający FLY.PL, Maciej Nykiel, podkreśla, że „jako branża pośrednicząca w zakupie lotów od dawna postulowaliśmy, by zmienić podejście linii lotniczych do tej kwestii. W praktyce jest to kupienie dwóch produktów. Nie ma uzasadnienia, by brak uczestnictwa w jednym etapie podróży, uniemożliwiał nam jej kontynuowanie. Te odcinki podróży nazywa się segmentami. Załóżmy, że nasza podróż składa się z czterech przelotów - to są cztery osobne produkty, tak jakbyśmy kupili cztery różne czekolady" - wyjaśnia. Zachęcamy do zapoznania się z wywiadem, który jest dostępny tutaj.

źródło: tvn24bis.pl/prawo,82/wyrok-w-sprawie-o-anulowanie-biletu-lotniczego,715411.html

FLY.PL